tirsdag 7. april 2009

Påskerush på Ikea

Avla Ikea et lite besøk, pappa og jeg. Midt i påska, når sjel og kropp har mer utbytte av skattejakt og pølsegrilling. Å væra med han far min på Ikea er ikke akkurat feri'. Han går veldig fort, og blir ganske irritert - på systemet og sånn, sier han. Jeg triller sånn tralle, mens han viser vei. Greit.

Jeg så forresten Kjetil eller Kjartan fra "Kjetil og Kjartan-show". Han stod med sin høygravide kone og lille datter i hagemøbelseksjonen. Kjendiser er stort lissom! "Bør ha bevis", tenkte jeg, og gjømte meg bak Ivar (bokhylle) for å ta bilde. Men blits og lukkerlyd er ikke diskret, og akkurat idet jeg tar bildet SER han på meg! Snakk om flaut. Jeg kjappa meg og tok noen bilder andre veien også, bare for at han skulle tenke "Aha, interiørinteressert.".

Det fins ikke den ting de ikke har på Ikea, så jeg kjøpte to buketter med tulipaner. På vei hjem kom papps på den geniaale idè at han skulle ta æren for blomstene. Ok, tenkte jeg, og det var stor ståhei i heimen da far kom hjem med blomster! Først syns jeg det var litt gøy, men alle god-ord og tulipanduft gikk nok litt til hodet på han far. På en merkelig måte kom sannheten fram til slutt..

Vel hjemme sitter jeg igjen med et bilde av en kjendis og en bukett påsketulipaner jeg ikke trengte å betale for. En slik dag bør avsluttes med et besøk hos Malin, og det er nett hva det skal!


God påske, gutter og jenter:)

Kjetil eller Kjartan tatt på fersken på Ikea-lageret. Lager - med den sjarm som hører til.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar