torsdag 2. juli 2009

Rev, kom attende!

Barne-tv er akkurat slutt. Det slår meg at barne-tv i alle år (mine år) har gått på bokmål eller veldig plane nynorsk. Eg elskar deg, grevling, men eg orkar ikkje gå fortare. Samene har jo egen barne-tv, men hva med bergenserbarna, nordlendinga (de har jo alltids jokertrekninga) og de små i stavanger? Det som er gledelig er at barne-tv-lagerne har tatt detta på alvor, og nå strømmer det på med vestlandske dinosaurer, klovner fra det glade sørland og trønderbjørner. Æ bryr mæ itj om du spis mæ. Ajlt håp e ut! Jeg syns det er fantastisk. La unga få lære seg at det finnes andre folk enn oslososser og Are Kalvø.

Bravo nrk, og bravo norsk barne-tv. Eneste som bekymrer meg er at Erling og Bernt synger Hver gang sengen begynner å riste – er det ingen tid å miste i introen. Hvilke signaler gir det?





Vel, papps tuter i utålmodighet, æ stikk.

Kvakk kvakk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar