lørdag 25. april 2009

Det er gratis å væra sosete


Jeg har aldri egentlig tatt skade av å væra ei sose. Jeg mister ting, det dukker opp igjen - sånt skjer. Jeg kunne dog godt tenke meg at noen fant opp den greia som gjør at du kan ringe til nøkler og lommebok snart, jeg veit temaet har vært oppe på mang et kjøkkenbord.
I går var jeg på skolen og koste meg, som vanlig. Jeg tok selvfølgelig bilen, da det er aaltfor langt å gå. Nøkkelen (som for augneblinken er redusert fra et svært knippe til en enslig nøkkel) visste jeg godt hvor var. Jeg tok den opp fra sekken, og da jeg kom til trappa var den søkk vekk. Og da mener jeg søkk som i suck vekk! Jeg har aldri eid no som har vært så gjennomført borte før. Jeg prata med ansatte, vaskepersonell, politi, naf, ja herren veit ikke hvem! Bilen stod selvfølgelig ulovlig parkert, og jeg oppbevarer reservenøkkelen i bilen (der jeg er sikker på å finne den).
Visa endte i dagtidlig, da jeg tilfeldigvis rista litt på genseren, og noe datt i gølvet. (Detta noe var lissom nøkkelen) Da jeg kom ned til bilen hadde jeg ikke fått bot (300,-) og ingen hadde stjelt testveska til Loftesnes (12.000,-). Samtidig slapp jeg å legge ut med 500,- til naf for å bryte seg inn. Mitt distrèe sinn har jo spart meg for 12.800kr! (Vel, det er ikke helt sant. I min søken etter reservenøkkelen fant jeg treningskortet mitt, som jeg har leita etter sia påske, og som kosta meg 35,- for et nytt.)

Jeg har lyst til å takke Sunniva for stor hjelp og støtte denne dagen, og for sightseeing, Sogndal, til rørende triller av Vassendgutane.
Må vaske, skal på kino
adjø


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar