torsdag 21. mai 2009

Å sprette, spratt, himmelspretten

For 2009 år og 40 dager siden stod Jesus opp fra de døde. For 2009 år siden fôr han opp til himmelen, i dette såkalte himmelsprettet (Jeg opererer med ubekreftede tall her, for 2009 år og 40 dager siden var han vil ikke født en gang. Men jeg velger å tie i stillhet, for ingen av dere hadde vel oppdaga det uansett). Nettopp i dag ville han gjort det samme, om det skulle vært en årlig tradisjon. Jeg veit ikke åssen det er vanlig å feire denne begivenheten, men det offentlige markerer det i hvertfall med å stenge alt som heter skoler, bibliotek og butikker.
Way to go, J. Milkey way.

Jeg selv skal feire med Molde – Tromsø på zebra, noe som er en fest i seg selv. I tillegg skal jeg se Sogndal – Moss fra verandaen (fotballidiot!) Det var forresten fest på skolen i dag og (vi brøyt oss inn), Kenneth hadde kjøpt is og kaffi, og med 90-talls-syrehits klingende fra en passe bra høyttaler var det royal stemning på grupperom 02-09.

Sogndal kulturhus er av den ikke-troende sorten, og viser Engler og demoner på kinematografen i kveld. Og siden jeg tror på Dan Brown, blir det nok en tur ned i sentrum seinare.
Men tiden flyr (det er ikke bare Jesus som kan fly), og jeg må.. ja.. vel.. fly.

Mazel tov

1 kommentar:

  1. efter som jeg kan erindre så var det hverken 90-talls eller syrehits som ble spilt. men derimot 70-tallstoner med bob marley, dvs reggea. piz

    SvarSlett