lørdag 8. august 2009

Jeg har kjørt tog i dag

I går fikk ungdommen i meg en trøkk 16. Vi var på Martins (mega fedt), hadde akkurat lekt kortskælle og følte oss young n’ a jour. Det var fredag, 18-årsgrense og jeg traff lillebror i baren. Han er 4evah vetlebrosjan (OO, frk. erfaren-been there, done that).
Jeg følte meg som musebestemora som ville væra med å swinge på pottita si. Jeg hadde bare lyst til å fly ad undas (Nei, det heter ikke til dundas!). Det er rart, men alle er fjortis når de er ett år yngre enn meg.
Så, på toget på vei til Fetsund for å hente bilen, fløy på det på en klan museflettejenter som med all sannsynlighet (i og med at de sa det) hadde vært på samma plass som meg. ”Å, halloo, det var liksom såå close at jeg ikke slapp inn da, herreguud, det hadde vært dåårlig flaut da. Jeg ble bare såå full da, drakk jo bare en rusbrus likzm.” Det var vanskelig å unngå å høre de, de hadde nok fortsatt dotter i øra. Jeg tenkte på innoverpust at ”Japp. Been there, done that.”

I kveld skal jeg kun omgås voksne folk som ikke danser som våryre kuer til hver eneste sang som ljomer kollektiv dans (Typ YMCA, Macarena, Ketschup song, please don’t name it). Jeg presenterer noen bilder der det ser ut som vi har det gøy:



Også lurer jeg på: er trapper husets fristed der alt er lov? Når man er inne skal man bruke innstemme og gå, men trapper er det både lov å rope ned og løpe i. Et hus med trapper i er altså ikke et optimalt område å oppdra unger. Eller er jeg helt på andre sia av jordet i målet? Var det trapper i ditt hus?


hade

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar