søndag 27. september 2009

Ein heilt vanlig dag etterpå

Ah, alloha, je tar tilbasj alt je har sagt om friluftsliv. Friluftsliv er livet for meg! Naken er jeg født og i skauen skar je bo, og at je noen gong har sett for meg sofa, tv, smågodt og hekling som det såkalt gode liv narrer meg til å le. Hahaha. Ein herlig 4dagers padlerunde fra Femunden til Røros var det som utløste entusisasmen.

På den annen side… ikke alle utløsninger resulterer i livsstilsendring og barnevogn. Jeg tenker ved andre forsøk at den sofaen kanskje ikke klarer seg utta meg alikevel.. Og, ja visst, når je tenker meg om og tilbake; for no drit det er å ligga ute når det fins hus. Vi satt rundt bålet andre kvelden, og alle dom blide trøndera sa ”I mårra bli det kjæmpevær! Sol. Herre blii såå bra!” Da je våkna regna det nisser og ”taket” ønska velkommen inn til hver dråpe. Tss, friluftsliv…

Nei slutt å tull. JE ELSKER FRILUFTSLIV!

Merka je savna frilufta da je våkna i dag til ei stue som forige dag hadde vøri lokale for et slags vorspiel. Å gå inn i stua var som å gå inn i ei flaske med whiskey. Seigt, bløtt og preventivt.

Vi forter oss å konkludere med at det var gøy i går med mindre preg ta egenverdi i dag.

God natt.
Det er bra det itte lukter bål av alt je har på meg ei uke etterpå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar