søndag 20. september 2009

Viktig beskjed!

Jammen da sier jeg hei. Ikke for det, takk for sist eller god kveld i stua hadde og gjort jobben.
Men la oss ikke henge oss opp i bagateller. Dette av 2 grunner; 1) jeg tror ikke en vanlig bagatell tåler vekta av et voksent menneske, og 2) dette med variasjon og ordforråd er kanskje noe av det som gjør meg gladest i hele verden. Jeg er ingen Siv Jensen, men ALLE MÅ LÆRE SEG Å UTFORSKE SPRÅKET BEDRE! DET ER GØY! (Mm, jeg innser at poeng nr. 2 ikke besvarer spørsmålet. Det er altså en digresjon hvis hensikt er uviss.)

Hvis du leste min beskjed fra tidligere veit du at jeg har vært på fjellet og feira Ibsen International Friluftsliv Conference, noe som kanskje gjør dette til en infoside mer enn en blogg. Hvis du fortsetter skal du snart få vite at jeg har avslutta feiringa og atter fyller rollen som innegris. Og i stedet for å skrive et forefallende plante- og insektsleksikon skriver jeg tull på en tulleinfoside. Ergo jeg bare tuller, og mimrer tilbake til fjellet.

På fjellet var det mange folk fra Canada, USA og Tyskland. De snakket ikke norsk. Det gjør jeg. De hadde tydeligvis ikke sett trær før. Det har jeg. Det regna, det blåste frost og sne og jeg krympa meg for hver gang en av de wannabe-happy amerikanerne sang av glede "Oh my God, look at that! It's beauuutful! It's a tree!"

Heldigvis traff vi Ingrid med staven (Ja, nei ikke hun fra Hakadal). Det var dama si som kunne snuse General løs! Ho er nok født med pris i kjeften, ja. Og jeg må jo få lov å benytte denne anledningen til å takke Ingrid for en fantastisk tur på en infoside som er verdensdekkende. Hi5, Ingrid!

Ja forresten, det sømmer seg å takke dere andre spreke og flotte konferansedeltakere som har gjort Ibsen-konferansen småartig for min del! You rock, lizm.

Jeg har godtelov. Lov var et strengt ord, vi kaller det godtenorm. En godtenorm er en muntlig avtale som gjelder for mindre sosiale grupper, og som har til hensikt å endre adferd i butikken.
Den skal hindre fråtsing i sukker og fett, altså god mat, for at undertegnede, altså meg, og eventuelle andre i den mindre sosiale gruppa, altså Sandra, skal bli sunn og frisk. Det funker ikke.

Nei hade, farvel eller på gjensyn om du vil, jeg har viktigere ting fore, mens jeg blåser boble av en sukkerfri, rød Extra.

Peace out, from Ingrid and the Sugarbombs

1 kommentar:

  1. Definisjonen av "norm" tror jeg er henta rett ut fra organisasjonsboka våres! Nå blir kanskje lettere å huske definisjonen til eksamen. Tnx! :)

    Har nå spist en sjokolade, en brødskive og to boller fra Deli De Luca. Spis det du vil, så lenge du gjør det med måte (les: stil) tenker jeg..

    Men veit du hvilken smaker jeg kunne velge mellom på bollene? (sånn bortsett fra at det var tomt for de fleste)? Vanlig hvetebolle, rosinbolle, sjokoladebolle, lakrisbolle og brunosbolle! :-o Sistnevnte er værste jeg har hørt..

    SvarSlett