tirsdag 29. september 2009

Hallo i luken, nå stenger vi snart

Hekledilla har atter rammet heimen, og det er bra jeg ikke har 3-4 innleveringer å pusle med. Mor og fars øyensten, altså meg, har vært i elva i dag og synes å trenge nok en kveld av (Sjøl om tørre rapporter kunne vært en fin kontrast til en skoledag i stryk og strøm). Det som er morsomt med setningen inne i perantesen er at tørt, som er kontrasten til vått, i denne sammenhengen brukes som en metafor som sier: -rapport er kjedelig. Bare hyggelig.

I skrivende (og antageligvis dette) øyeblikk sitter jeg planta og gjødsla i stua med tv-underholdning. Etter at vi flytta tv'n til stua har jeg brått skifta initial og blitt B-menneske. Jeg er helt enig med mamma og alle andre som levde i gamledager i at vi nok er litt for avhengig av tv. Ingen tv i stua = ubrukt stue. Tv i stua = stua er party place nr. 1. Og siden jeg nødig vil gå glipp av en fest (ja, bare le) sitter jeg nå i stua så lenge som mulig. Altså til kl. 5 om morgenen. Du aner ikke hvilke kvalitetsprogram som er degradert til nattlig sendetid. Gjør du vel? I tillegg har jeg begynt å sove sånn i 5-6-tiden. Jeg mangler bare gebisset før trygdene kan strømme på.

Det passer forresten veldig fint for oss B-mennesker at vi har fri i morgen. Spesielt siden dette kom spontant fra øverste hold tidligere denne dag. Vi liker også svært godt at Vegar/Kåre/Bjarne/Kurt har bursdag i morgen og at det skal feires med KAKE og vin, at vi skal sitte oppe så lenge vi vil og at torsdagen og er bevilget avslapning (ikke sant, Ragnhild?).

Jeg veit ikke om jeg gidder å tenke noe mer akkurat nå, jeg har hørt at man kan bruke opp tenkekapasiteten. Det hadde vært dumt om tenkehetta var tom en dag jeg skulle ha bruk for en idè.


Hilser hjem til mamma!


Har du i forbifarten, på tampen som brenner og kjærleikens namn sett en så kjekk gjeng (spesielt ho i gult)?



1 kommentar:

  1. Jeg legger meg flat og pakker meg sammen (for alt får plass under sengen!).. Tror ingen i verden kan skrive som du Ingvild! :D Hahaha.. Takk for at du får meg til å le! :)
    Ha en god lørdag!

    SvarSlett