lørdag 12. september 2009

Jøss, DU her?

Oi. Det er visst 27 dager sia forrige fortelling. Det er enda meir enn 26, men heldigvis mindre enn 28, som hadde vært katastrofe. Det er 20 dager meir enn det Gud brukte på å bygge jorda, i tillegg til pausa. Nå virker jeg veldig lat i forhold til Gud, men han lagde ei kvote med latere folk, så jeg skjemmes ikke. Men du lurer kanskje på - du som har vært inne og kikka hver dag og bare kunna lest om "Mustashe City" for 27. gang - hva har jeg gjort? Åffer har jeg ikke komponert, skrivi og dikta? Je skar si deg en ting; på dom foregående 27 daga har jeg sovi 11 netter i skauen/på hytte/på besøk. Da står jeg igjen med 16 netter. 8 av dissa har gått med til såkalt fest. Før jeg sier mer, stopper jeg.

Ja, for jeg har vørti litt av en villmarkens svigerinne. I går kom je himatt fra ei ukes leirskole på Dombås. Det var realistisk sett: ferie, subjektivt sett: slit! Men det var litt artig, for je spelte Vil du bli millionær? på telefonen, og det kom et sp.mål om hvor i Norge det finnes moskus. Ikke så veldig artig i seg sjøl det, men je hadde jo akkurat vøri på moskussafari på Dovre, og det var det som var gøy. Jeg svarte B) Dovre, og vant 40,000,-

På tirsdag ska jeg på Ibsen Conference. Du kan jo gjetta på om det betyr at Ibsen kommer på besøk eller om det er nok en fjelltur på gang. Nå har det seg slik at Ibsen døde i 1906, og noen stedfortreder har ikke vært og oppdrive, så jeg må nok snøre sekken atter. Å herregud å mye fjell det er i detta landet som vi må gå i. Je blir snøtt sprø. Jeg som ikke kan styggere banneord enn "Å inn i granskauen..!" burde vel lukta lunta..

Mens jeg sitter her i postkassa og gror, grubler je på åffer je ikke har no meir vettu å si. Forrige hælj var je på Lillehammer hos Hilde (Hei, Hilde!). June var og der. Da hadde je det innmari kos. Jeg lærte ingenting da.. Bortsett fra.. nei, ingenting. På den annen side kan det hende at man bruker opp nyttigere kunnskap ved å læra no hver dag. Skriver over liksom.. Jeg lærte forresten at man ikke skal vekke Hilde halv 8 når ho har vøri på byen. Da blir det mildt sagt bråk. Men je kommer ikke til å ikke gjøra det igjen. Notert.

Nå når je atter er på Levanger, sitter jeg og tenker på alle dere som bor alle andre plasser, Bergen, Sogndal, Kongsberg, Lillehammer/Hamar, Danmark, Urskæv, Trondheim..., ja DU ja. Åssen har du det? S.U innen 14/9.

Ah, det var godt å høre fra meg igjen! Men nå ska je gå. Husk at jeg er på fjelltur fra 15.-18.sept. fordi fjellet er min venn.

Ship o' hoi, din Ingvild

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Nå var det like før 28. gangen jeg leste forrige overskrift. GODT for deg, at jeg ikke gjorde det! Tør ikke tenke på konsekvensene.

    Du må ikke finne på å vekke Hilde så tidlig!? What were you thinking-liksom.. Vant du seriøst 40 000? Skjønte ikke..

    Synd jeg ikke får fortalt deg hvordan jeg har det, svarfristen har jo gått ut.. :(

    Når jeg gikk Lifjell på langs (en hel uke i vannrett sludd, isklumper, kuldegrader og stiv kuling med en rygg som var knekt på grunn av den 60 kg tunge sekken og hadde et sinn som ikke så ut som solskinn), da... søren, hva var det jeg skulle si igjen? JO! Da falt jeg med den stygge sekken og skrek: "JE HATER FJELLET!!!" Dette var ganske tidlig på året, så jeg skal si deg noen av de søte små jentene i klassen fikk store øyne når de så og hørte raseriutbruddet... Hehe, jaja! God tur! Godt du er tilbake på bloggen igjen. Har savna deg!

    SvarSlett